Saat, Takı ve Gözlük Tamir Sektöründe FieldCo
Saat, takı ve gözlük gibi ürünlerin satışını ülke çapında bir satış ağı ile yapan firmalarda, satışı yapılan ürünlere servis hizmeti verilmesi müşteri memnuniyeti için oldukça büyük önem arz etmektedir. Saat benzeri aksesuarlarda belli aralıklarla pil değişimi gibi süreli bakım işlemleri de söz konusudur. Bu blog yazımızda neredeyse tüm sektörlere hitap eden FieldCo’nun saat, takı ve gözlük sektöründeki yerinden bahsedeceğiz.
ERP Entegrasyonu Oluyor Mu?
Evet, bu süreçlerde ERP entegrasyonu olmaktadır. Saatlerin modelleri, pilleri, yedek parça kartları ve depo stok adetleri de ERP üzerinden çekilmektedir. Ustaların cep depoları da yine aynı şekilde ERP’den gelmektedir.
FieldCo teknik servis programı mobil uygulamasında, ustalar sadece kendi cep deposuna atanmış stokları görüp buradan işleri yürütmektedir. Bu sayede parçaların takibi, çok daha sağlıklı yapılmaktadır. İş emri kapatılması ön bürodan yapılmaktadır ancak iş emri içinde kullanılan yedek parça ve işçilik bedelleri sipariş onay menüsünden onaylandığı anda ERP’de bir satış siparişi oluşmaktadır.
ERP entegrasyonundaki bu sipariş, irsaliye ve faturaya dönüştürülmektedir. Eğer müşteri FieldCo ile süreci başlattıysa bu aşamada ERP’de cari kartın otomatik olarak açılması da sağlanmaktadır.
4 Adımda Saat, Takı ve Gözlük Entegrasyon Süreci Nasıl Olur?
- Merkez servise gelen ürünler için kargo entegrasyonu ile müşterinin adı, soyadı, adresi gibi bilgiler otomatik olarak çekilebilmektedir.
- İlk kayıt sırasında ürün hasarlarının yazılması ve ürün ile birlikte gelen aksesuarların kayıt altına alınması mümkün olmaktadır.
- Kayıt sonrası ürün torbası üzerine minik bir etiket yapıştırılmaktadır. Kayıt kutusuna bırakılan ürünü alan usta, üzerindeki barkodu okuttuğu anda o iş emrini üzerine çekmektedir.
- Ustalar bu işi tamamen tablet veya telefonda yer alan uygulamayı kullanarak yapmaktadır. Ürün resmi çekme, videosunu ekleme gibi işlemler içinde oldukça kullanışlı mobil uygulama ile iş akışının tüm adımları yakalanabilmektedir.
FieldCo ile Saat Tamir ve Servis Takibinin Avantajları
FieldCo, saat tamir ve servis takibi gibi iş süreçlerini yönetmek için kullanabileceğiniz bir yazılım platformudur.
Bu platformun size sağlayacağı avantajları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
1- Müşteri İş Emrini Online Takip Eder
Müşteriler, web sitesine eklenen bir eklenti ile ürününün servis merkezindeki durumunu anlık olarak takip edebilir. İlk kayıt sırasında müşteriye giden SMS ve e-posta ile müşteriye sorgulama linki atılır. Buradan müşteri anlık olarak ürününün durumunu sorgular ve sonrasında “Onarılıyor”, “Parça bekliyor” gibi servis durumlarını gördüğü gibi çıkan ücreti, yapılan işlemleri hatta ürünün fotoğraf ve videosunu da yine bu ekrandan görebilmektedir.
2- Bilgilendirme
Müşterinize SMS ve e-posta ile ilk kayıt anında ve sonraki tüm durum değişikliklerinde bilgilendirme yapabilirsiniz. Her bir durum değişikliğinde farklı mail ve SMS şablonu oluşturarak müşterinizi bilgilendirebilirsiniz. Bazı durumlarda mail ekinde servis formunun PDF olarak gönderilmesini sağlayabilirsiniz.
3- İş Akışını Kayıt Etmek
Bazen işlerin bir çözüme ulaşması uzun bir zaman alabilmektedir. FieldCo iş akışı kaydı tuttuğu için yapılan işin hangi aşamada olduğunu, kim tarafından yapıldığını ve hangi adımda takıldığını açıkça görebilirsiniz.
Örneğin; kayıt ne zaman alınmış, usta üzerine ne zaman çekmiş, iş üzerinde ne kadar çalışmış, ne kadar bekleme olmuş, test işlemine ne zaman bırakılmış, ne zaman başlanmış ve test ne zaman sonlanmış? Gibi tüm soruların cevabını FieldCo sayesinde öğrenebilirsiniz. Bahsettiğimiz tüm bu adımların kaydı olduğu için işin takıldığı noktayı bulmak kolaylaşmaktadır.
Bu Sektördeki Herkes FieldCo’yu Tercih Edebilir Mi?
Evet, FieldCo, saat, takı ve gözlük tamir sektöründe faaliyet gösteren herkesin kullanabileceği bir yazılım platformudur. Saat tamir ve servis takibi işlemlerinin yanı sıra, takı ve gözlük tamir süreçlerinin de yönetimi için kullanılabilir.
FieldCo, işletmenizin iş süreçlerini optimize etmek ve verimliliği artırmak için tasarlanmış bir yazılım platformudur. Tüm işlemlerinizi izlemek, müşteri memnuniyetini artırmak, stokları yönetmek ve raporlama yapmak için kullanabileceğiniz birçok özellik sunar.
Eğer saat, takı ve gözlük tamir sektöründe faaliyet gösteriyorsanız, iş süreçlerinizi yönetmek için FieldCo’yu tercih edebilirsiniz. FieldCo, hem küçük işletmeler hem de büyük işletmeler için uygun bir çözümdür ve işletmenizin büyümesine katkı sağlayabilir.
FieldCo ile saat tamir ve servis takibi işlemlerinizin yönetimini daha verimli hale getirebilirsiniz. Saatlerinizin tamir veya servis sürecinin her aşamasını takip ederek, işlerinizi daha hızlı ve daha etkin bir şekilde yönetebilirsiniz. Ayrıca, müşteri memnuniyetini artırarak işletmenizin büyümesine katkı sağlayabilirsiniz.
Eğer saatinizle ilgili işlemlerinizi daha kolay ve etkili bir şekilde yönetmek istiyorsanız, FieldCo’yu deneyebilirsiniz. FieldCo’nun sunduğu avantajları keşfetmek ve yazılımı denemek için hemen ücretsiz demo talebi oluşturabilirsiniz.