İş Emri

FieldCo. ile 20 den fazla sektörde İş Emri / Servis kayıtları yönetiliyor.

İş Emri Yönetimi

İş Emri Açılması

FieldCo. teknik servis yazılımı ile web arayüzü ve mobil uygulama üzerinden iş emri oluşturulması oldukça pratiktir.

Web tarafında “İş Emri Oluştur” modülünde seçilen müşteriye ait ürünler listelenir (Böylelikle makina parkı datası da tutulmuş olunur) veya direk ürün seri no ile arama yapılabilmektedir.

 

Bu ekranda servis kaydı açılacak ürünün servis geçmişi de hızlıca görünmektedir.

 

Servis Türü

Listelenen ürünlerden iş emri açılacak olan ürünün seçimi sonrası servis türü seçimi yapılır. Dinamik olarak tanımlanan servis türleri montaj, arıza, bakım, keşif ve eğitim gibi olabilmektedir.

 

Servis

İş emri açılışı sırasında seçilen ürünün bağlı olduğu servis ön seçimli olarak gelmektedir, bu aşamada değiştirilebilmektedir.

 

Arıza

İş emri açarken eklenebilen Arıza tipleri  de seçilen cihaza özel olarak gelmektedir. Bir iş emri için birden fazla belirtilen arıza eklenebilmektedir. Buna ek olarak teknik ifadelerin dışında müşterinin bildirdiği diğer arıza detayları metin olarak girilebilmektedir.

 

Randevu

Müşterinin talep ettiği randevu tarihi ve saati iş emri oluşturma sırasında seçilebilmektedir. Boş bırakılıp daha sonra da randevu ataması Randevu planlaması yapılabilir.

 

Kontrol Listesi (Check List)

FieldCo. servis yazılımında açtığınız iş emirleri için kontrol listesi tanımlayabilirsiniz. Teknisyen sahada mobil uygulama ile iş emrine ait kontrol listesini doldurmaktadır. Kontrol listesi doldurulmadan iş emri kapatılamaz.

 

Servis Personeli / Teknisyen

Servis personeli bu aşama da seçilebildiği gibi daha sonra planlanması için boş da geçilebilmektedir, bu durumda açılan iş emri servis havuzunda yer alır. Teknik servis yazılımı ana sayfada yer alan personel sekmesinde atanmamış işler sekmesi yer almaktadır. Burada sürükle bırak yöntemi ile müşterilerin ilçelerini de görerek,  teknisyen – iş emri dağılımı yapılabilmektedir.

Saha Servisinde Mobil Uygulama

FieldCo. mobil saha servis uygulaması, mobil olarak mevcut müşteriye yada o anda oluşturulan müşteri kartına, ürün ekleyerek yada ürünsüz olarak iş emri oluşturulabilmektedir.

 

Call center aracılığı ile yada mobil olan Bölge yöneticisi ve ADMIN seviyesindeki kullanıcılar iş emri açıp atama yapabilmektedir. ELEMAN statüsündeki kişi ise sadece kendisi için iş emri açabilmektedir.

 

İş emri için yol çıkılma durumunu ve zamanını servis yazılımında görebilirsiniz. Yola çıkmadan önce Kamyonet resmi olan butona tıklayarak işin durumunu “Yola Çıkış” olarak değiştiriyoruz. Öncesinde istenirse  “iş kabul”, “red” gibi durumlar da bulunmaktadır.

 

Müşteri adresine varıp cihazın başına geldiğiniz de işin durumunu iş başlangıcı yapabilirsiniz. Opsiyonel olarak cihazın üzerindeki barkod okutarak iş başlangıcı yapılması da sağlanmaktadır. Servis durumu değişiklikleri log tutulmaktadır.

Böylece işin ilk açılmasından kapanana kadar geçen tüm durum değişiklikleri izlenebilmektedir. Burdan kaynaklı yolda geçen süre, fiili çalışma süresi ve bekleme süresi gibi hesaplamalar da yapılabilmektedir.

 

İş başlangıcı sonrası mobil uygulama aracılığı ile arıza öncesi ve arıza sonrası resim ve video çekilerek iş emrine eklenebilmektedir. Durum tespiti için yapıldığı gibi servis sonrası için de ihtiyaç duyulabilmektedir.

Parça, İşçilik ve Diğer Maliyetler

FieldCo. teknik servis yazılımı “Maliyet Kalemleri” kısmında, servis hizmeti sırasında harcanan yedek parçalar , işçilikler ve diğer maliyetler eklenebilmektedir. Yedek parça stokları cep depolar olarak tutulup , elemanın sadece kendi depo stoğun dan harcaması da PRO pakette sunulmaktadır. Cep depo stok takibi sağlanarak , kaybolan ve israf olan parça maliyetlerinin önüne geçilmektedir.

Yol Km ve Ücret Hesaplaması

Yol ücreti hesaplaması 2 kurgu ile mümkündür.

  1. Servis merkezi ile müşteri adresindeki mobil cihazın konumu arasında en mantıklı yola göre bir km bulunur, bunu km başına maliyet ile çarparak bir yol ücreti hesaplanır. Gidiş dönüş olduğu için bu ücret x 2 olmaktadır. Ancak belirli km şehir içi sayılsın ve o km toplam km den düşülsün der iseniz, bu km’yi düşüp hesaplama da yapılabilmektedir.
  2. Günü ilk işini servis merkezinden hesaplar , sonraki işleri ise bir önceki iş kapanan noktaya göre hesaplar, bu kurgu daha çok alt servise hakediş ödeyen servislerin yol hesaplamasında kullanılmaktadır.

Yol ücreti hesabının mobil bir sistem ile yapılması sayesinde alt servislerin bir bölgede aynı gün içinde bitirdikleri işler için ayrı ayrı 3 defa yol talep etmelerinin önüne geçilmektedir. Merkez servis olarak çalışan firmalarda da yolun hakkaniyeti hesaplaması sağlanmaktadır. Yol ücretine müdahale edilmesi parametrik olarak sağlanabilmektedir.