Sahada mobil olmak

Mobil bir uygulama kullanmadan bir servisi yönetmek devamlı telefon görüşmesi demektir.

- Metin Çelik

Mobil servis yazılımı kullanmadan bir servisi yönetmek devamlı telefon görüşmesi demektir. Zira işi servis personeline bildirmek için normal şartlarda telefon edersiniz. Servis personeli işle ilgili servis geçmişi bilgisi öğrenmek için merkezi arar. Müşteriye bilgi vermek için yine sizi arar, müşteri telefonunu ister. İşe ne zaman gittiğini ve ne zaman tamamladığını bilemezsiniz. Servis formunda bulunan ifadeye dayalı yazılana inanmak durumunda kalırsınız.

Servis personeli, iÅŸ esnasında teknik döküman inceleyebileceÄŸi bir ortam olmadığı için yine merkezi arayıp döküman, manuel ÅŸema gibi bilgileri e-mail olarak talep edebilir. Bir iÅŸ için en az 4 telefon görüşmesi yaparsınız. 5 elemanınız olduÄŸu bir senaryoda ve günde ortalama 5 iÅŸe gittiklerini var sayar isek günde yaklaşık 100 telefon görüşmesi yapmış olursunuz. FieldCo. ile bu sayı ortalama %65 düşecektir. Zira müşteri de yapılacak iÅŸi bildirmesi için telefon görüşmesi yapması gerekmez. Saha personeli, adres ve telefon bilgilerini FieldCo’dan görür ve tek tuÅŸ ile navigasyon müşteriye doÄŸru götürür. Ürünün servis geçmiÅŸini hızlıca göz atabilir, bu durum çözüm için önemlidir. Teknik dökümanlar elinin altında olur. Ayrıca saha personeli ne zaman iÅŸe baÅŸladı, hangi rotadan müşteriye ulaÅŸtı, kaç dakika yolda geçirdi, kaç saat çalıştı, iÅŸ esnasında ne kadar ara verdi gibi bilgileri FieldCo. kayıt altında tutar. İş bittiÄŸinde zaten müşteriye giden e-mail’in bir kopyası merkez e-mail adreslerine gelir.

Zaman planlaması gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bunu yapmak size yazılıma harcadığınızın bedelin çok üzerinde ekonomi sağlar.