Sahada mobil olmak

Mobil bir uygulama kullanmadan bir servisi yönetmek devamlı telefon görüşmesi demektir.

- Metin Çelik

Mobil servis yazılımı kullanmadan bir servisi yönetmek devamlı telefon görüşmesi demektir. Zira işi servis personeline bildirmek için normal şartlarda telefon edersiniz. Servis personeli işle ilgili servis geçmişi bilgisi öğrenmek için merkezi arar. Müşteriye bilgi vermek için yine sizi arar, müşteri telefonunu ister. İşe ne zaman gittiğini ve ne zaman tamamladığını bilemezsiniz. Servis formunda bulunan ifadeye dayalı yazılana inanmak durumunda kalırsınız.

Servis personeli, iş esnasında teknik döküman inceleyebileceği bir ortam olmadığı için yine merkezi arayıp döküman, manuel şema gibi bilgileri e-mail olarak talep edebilir. Bir iş için en az 4 telefon görüşmesi yaparsınız. 5 elemanınız olduğu bir senaryoda ve günde ortalama 5 işe gittiklerini var sayar isek günde yaklaşık 100 telefon görüşmesi yapmış olursunuz. FieldCo. ile bu sayı ortalama %65 düşecektir. Zira müşteri de yapılacak işi bildirmesi için telefon görüşmesi yapması gerekmez. Saha personeli, adres ve telefon bilgilerini FieldCo’dan görür ve tek tuş ile navigasyon müşteriye doğru götürür. Ürünün servis geçmişini hızlıca göz atabilir, bu durum çözüm için önemlidir. Teknik dökümanlar elinin altında olur. Ayrıca saha personeli ne zaman işe başladı, hangi rotadan müşteriye ulaştı, kaç dakika yolda geçirdi, kaç saat çalıştı, iş esnasında ne kadar ara verdi gibi bilgileri FieldCo. kayıt altında tutar. İş bittiğinde zaten müşteriye giden e-mail’in bir kopyası merkez e-mail adreslerine gelir.

Zaman planlaması gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Bunu yapmak size yazılıma harcadığınızın bedelin çok üzerinde ekonomi sağlar.