Müşteri Memnuniyet Anketi Yapıyor musunuz?

- Metin Çelik

Müşteri Memnuniyeti Nedir?

Müşteri memnuniyetini kısaca şu şekilde tanımlayabiliriz; verilen hizmet sonrası müşteri ihtiyacının giderilmesi ve hizmetin tamamlanması sonrası hissettiği tatmin oranıdır. Ya da kısaca aldığı hizmet sonrasındaki memnuniyetidir.

Müşteri memnuniyeti sadece belli sektörler için değil, her sektör ve bütün işletmeler için gereklidir, hatta her işletmenin can damarıdır. Çünkü siz bir işletme olarak müşterinizi memnun ederseniz hem o müşteriniz ile sadık ve uzun soluklu bir ilişki kurmuş olacaksınız.

müsterimemnuniyeti

Diğer yandan en önemli pazarlama stratejilerinden biri olan ağızdan ağıza pazarlama için hizmet verdiğiniz müşterinin sizden memnun olması şarttır. Bu şekilde müşteriniz bu konudaki memnuniyetini çevresi ile paylaşacak ve benzer hizmete ya da ürüne ihtiyacı olan tüm çevresini size yönlendirecektir.

Bu kazanımı elde etmek için müşterileriniz sizinle çalışmaktan memnun olması gerekmektedir. Memnuniyeti test etmek için müşterileriniz ile müşteri memnuniyet anketi yapmalı ve düşüncelerini öğrenmelisiniz.

Firmalar Müşteri Memnuniyetini Nasıl ölçer?

Servis personelleri, müşteriler, bitmeyen talepler, yaptığınız ya da yapamadığınız tahsilatlar. İşleriniz çok yoğun fakat servis verdiğiniz müşteriniz sizin hizmetinizden memnun kaldı mı? Bundan sonraki işi için tekrar sizinle çalışır mı? Bu sorulara cevap bulmak ve müşteriniz ile geleceğe taşıyacağınız sıkı bir ilişki için verdiğiniz hizmetin kalitesini ölçmek ister misiniz? FieldCo teknik servis programı ile verdiğiniz hizmetlerle ilgili anket yaparak hizmetinizin kalitesini ölçebilirsiniz.

anket

Müşteri Memnuniyetini Hangi Sorularla Ölçebiliriz?

İş emri kapatıldıktan sonra belirlenen süre kadar bekler ve müşterinize mail ve/veya sms ile anket formu gönderir. Servis elemanı galoş giydi mi? Verilen hizmetten memnun oldunuz mu? gibi ölçmek istediğiniz kriterleri, anket sonuçları ile değerlendirebilirsiniz.

Sorulara ‘evet’ ya da ‘hayır’ gibi kısa cevaplar verebileceğiniz gibi ‘çok memnunum’, memnunum’, ‘az memnunum’ , ya da ‘hiç memnun değilim’ şeklinde değerlendirebileceğiniz cevap seçeneklerini de FieldCo servis programının müşteri memnuniyeti anket kısmında bulacaksınız.

servisdegerlendirmesi

Müşteri Memnuniyeti İşinizi Büyütür mü?

Anketler müşterilerinizin hangi konularda ne kadar memnun olduklarını belirtmekle kalmayacak olup, eğer eksikleriniz varsa  bunları gidermek adına size fırsat sunacaktır. Böylelikle verdiğiniz hizmeti ya da ürünü sürekli geliştirmek için sizi teşvik edecektir.

FieldCo teknik servis programı, sahada verilen hizmetlerinizi dijitalleştirdiği gibi, hizmet sonrası müşterini memnuniyetini ölçmenizi de sağlar. Hizmet kalitenizi arttırmak için FieldCo büyük yardımcınızdır.

Ayrıca ilginizi çekebilir: ERP entegrasonu işinizi nasıl kolaylaştırır?