Küçük servisler ve teknik servis programı

- Metin Çelik

Teknik servis programı ve Küçük Servisler

Ülkemiz de 1-5 Kişi arasında eleman çalıştıran , küçük servis işletmelerinde teknik servis programı kullanımı, firma sahibi ve çalışanlar tarafından desteklenmediği için pek fazla yaygınlaşamıyor. Amerika gibi ülkeler de bu tip işletmelerin bir çoğu yazılım kullanıyor , dolayısı ile yazılımın bir kültür olduğu bir kez daha doğrulanmış oluyor. Amerika da musluk tamircilerine özelleştirilmiş program dahi bulunuyor. 2 kişi den oluşan firmalar bile  bu yazılımı kullanıyor. Yazılımın, teknolojinin işinizi kolaylaştırdığına inanmamız gerekiyor. Ben servis formuna daha hızlı yazıyorum , whatsapp dan yazıyorum , eleman gidiyor gibi düşünen kişi , verinin önemini bilmiyor demektir. Zira o müşterinin kaydının elinde olması , orda bulunan cihazların ve verilen servislerin kayıtlarının olması , yaptığınız işte , hızlı çözüm bulmanıza , servis tekrarına düşme oranınızı azaltmaktadır. Bunları düşünmeniz dijitalleşen dünya düzenin de 1 adım öne çıkmanıza ve pazarlama faaliyetlerinizi güçlendirmenizi sağlar. Müşterilerinize mail ve sms ile bilgilendirme yapmanız , müşterinin de işlerini planlaması için önem arz etmektedir. Zamanın değerinin arttığı bu dönem de bilgilendirmeyi telefon ile arayarak yapmanız çok daha fazla zaman yani paranızı harcamanız anlamına gelmektedir.

Program bedeli ve kazançlarım

Teknik servis programına harcadığınız ücretin çok üzerinde tasarruf 1 yılda sağlanmaktadır. Kaybolan yedek parçaların önüne geçersiniz. Sms , mail bilgilendirmesi ile zaman dan tasarruf edersiniz. Servis tekrarı oranınız azalır , Personel performansını ölçebilirsiniz. Elemanların haritadaki konumlarını görüyor olmanız , acil durumlar da yakın ve iş yükü uygun elemanı işe yönlendirmenizi sağlar. Efektif bir iş planı yapabildiğiniz için çok verimli hale gelirsiniz. Müşterinin gözünde de kurumsal bir duruşunuz olur. Aksi halde , pazarlık nedeni ile de kayıplarınız olmaktadır. Müşteri de verilen tüm hizmetlerin kayıt altına alınması sağlanır. Fotoğraf ve videolarla öncesi , sonrası kaydedilen servis hizmetinin müşterinize iletiliyor olması , müşterinin yersiz taleplerinin de önüne geçmenizi sağlar.