Stok takibi neden önemli?

Merkezde ve servis araçlarında bulunan yedek parçaların doğru takibinin size neler kazandırabileceğini kısaca anlatıyoruz.

- Metin Çelik

Saha servis hizmetlerinde her bir personelin yanında ve servis aracında bir çok yedek parça bulunur. Fakat bu parçalar merkez depodan servis aracına transfer edilip, müşteride kullanılmadığı takdirde takibinin yapılması önemlidir.

Stok takipsizliği, kasıtlı olmanın dışında sahada unutulan parçalar ile sonuçlanır. Saha personelleri için en iyi sorumluluk hissi bu parçaların yazılımsal olarak takibi ile başlar. Müşteri lokasyonlarında unutulan parçalar için hemen müdahale gerekir. Fakat takipsizlikten dolayı bu parçaların varlığı unutulur ve servis veren firmalar ciddi maddi kayıplar ile karşı karşıya kalır. Saha personelleri ile sağlıklı ve güven duygusunun hakim olduğu bir çalışma ortamı yaratmak ve bu ortamı korumanın en iyi yollarından biri stok takibi yapmaktır.

Bunun çözümü aslında çok kolaydır. Kullandığınız ERP veya ön muhasebe yazılımı ile entegre olarak her saha personeline bir cep deposu oluşturabilirsiniz. Açılan bu cep depolara merkez deponuzdan transfer işlemi ile yedek parça çıkışı yapılır. Böylece depo stoğu doğru verileri yansıtır. Entegrasyon sayesinde belli aralıklarla depolardaki stok adedi FieldCo. üzerinden güncellenir. Saha personelleri sahada uygulama üzerinden sarf ettiği parçayı eklerken, merkez depo ve diğer cep depolar da ilgili stokların var olup olmadığını görür. FieldCo. sadece saha personellerinin şahsi depo stoklarını kullanmasına izin verir. Ayrıca servis personeline mobil uygulama üzerinden tüm deposunun listesi verilmez. Tüm stok bilgisi sadece merkez kullanıcılarında bulunur ve bu stokların dağıtımı da aynı merci üzerinden gerçekleşir.